ჩვენი ენა ქართული
პროექტის სახელი: „ჩვენი
ენა
ქართული"
პროექტის მოკლე აღწერა 1-2 წინადადებით: ხმარებიდან გამოსული ქართული სიტყვებისა და გამოთქმების[დიალექტებისა და არქაიზმების] მოძიება შეგროვება.
პროექტის სრული აღწერა: მოსწავლეები მოიძიებენ ხმარებიდან გამოსულ ქართულ სიტყვებსა და გამოთქმებს[ საქართვლოს სხვადასხვა კუთხისთვის დამახასიათებელ დიალექტებსა და არქაიზმებს], გამოიკვლევენ მათ წარმოშობას, მოიყვანენ მაგალითებს, დააკვირდებიან, რა ასახვა პოვეს ამ სიტყვებმა ლიტერატურაში, გეოგრაფიული ადგილების სახელწოდებებში, პიროვნებების მეტსახელებსა და გვარებში, გამოიკვლევენ, რომელი ფოლკლორული ან ლიტერატურული პერსონაჟი ასოცირდება ამ იშვიათ სიტყვებთან. მოსწავლეებს შეუძლიათ დაწერონ ესეები აღნიშნულ თემაზე, ასევე ლექსები. მოეწყობა ვიქტორინა . მოძიებული მასალებით შეადგენენ მივიწყებული ქართული სიტყვებისა და გამოთქმების ლექსიკონის ელექტრონულ ვერსიას.
მონაწილეთა ასაკი/კლასები: 14-15წ.
ვადები/ხანგრძლივობა: სამი თვე
პროექტის შესაძლო აქტივობები კლასში: დისკუსიების გამართვა მოძიებულ მასალებზე, ლიტერატურულ ნაწარმოებებში დიალექტებისა და არქაიზმების მაგალითების მოძიება, ვიქტორინისთვის კითხვარის შედგენა, ესეების დაწერა, ნამუშევრების განთავსება ბლოგში , ლექსიკონის ელ.ვერსიის შედგენა.
მოსალოდნელი შედეგები/პროდუქტები რაც შეიძლება შეიქმნას: ხმარებიდან გამოსული ქართული სიტყვებისა და გამოთქმების{ დიალექტებისა და არქაიზმების] ლექსიკონის ელექტრონული ვერსია, მოსწავლეები გაიუმჯობესებენ ინტერვიუს აღების უნარებს.
სარგებელი სხვებისთვის: მოსწავლეები გაიმდიდრებენ ქართული ენის ლექსიკის მარაგს, უკეთ გაიცნობენ საქართველოს კუთხეების თავისებურებებს.
სამუშაო ენა: ქართული
საგნებთან/საგნობრივ ჯგუფებთან/ეროვნულ სასწავლო გეგმასთან კავშირი: ქართულ ლიტერატურა – გაიღრმავებენ ცოდნას ლიტ.ნაწარმოებებით, ისტორია – ისტორიულ მოვლენებში პარალელებს გაავლებენ, გეოგრაფიაში – დააკვირდებიან, რა შესაბამისობაა სიტყვებსა და გეოგრაფიულ ადგილმდებარეობას შორის.
განსახორციელებელი საფეხურები
პროექტის მოკლე აღწერა 1-2 წინადადებით: ხმარებიდან გამოსული ქართული სიტყვებისა და გამოთქმების[დიალექტებისა და არქაიზმების] მოძიება შეგროვება.
პროექტის სრული აღწერა: მოსწავლეები მოიძიებენ ხმარებიდან გამოსულ ქართულ სიტყვებსა და გამოთქმებს[ საქართვლოს სხვადასხვა კუთხისთვის დამახასიათებელ დიალექტებსა და არქაიზმებს], გამოიკვლევენ მათ წარმოშობას, მოიყვანენ მაგალითებს, დააკვირდებიან, რა ასახვა პოვეს ამ სიტყვებმა ლიტერატურაში, გეოგრაფიული ადგილების სახელწოდებებში, პიროვნებების მეტსახელებსა და გვარებში, გამოიკვლევენ, რომელი ფოლკლორული ან ლიტერატურული პერსონაჟი ასოცირდება ამ იშვიათ სიტყვებთან. მოსწავლეებს შეუძლიათ დაწერონ ესეები აღნიშნულ თემაზე, ასევე ლექსები. მოეწყობა ვიქტორინა . მოძიებული მასალებით შეადგენენ მივიწყებული ქართული სიტყვებისა და გამოთქმების ლექსიკონის ელექტრონულ ვერსიას.
მონაწილეთა ასაკი/კლასები: 14-15წ.
ვადები/ხანგრძლივობა: სამი თვე
პროექტის შესაძლო აქტივობები კლასში: დისკუსიების გამართვა მოძიებულ მასალებზე, ლიტერატურულ ნაწარმოებებში დიალექტებისა და არქაიზმების მაგალითების მოძიება, ვიქტორინისთვის კითხვარის შედგენა, ესეების დაწერა, ნამუშევრების განთავსება ბლოგში , ლექსიკონის ელ.ვერსიის შედგენა.
მოსალოდნელი შედეგები/პროდუქტები რაც შეიძლება შეიქმნას: ხმარებიდან გამოსული ქართული სიტყვებისა და გამოთქმების{ დიალექტებისა და არქაიზმების] ლექსიკონის ელექტრონული ვერსია, მოსწავლეები გაიუმჯობესებენ ინტერვიუს აღების უნარებს.
სარგებელი სხვებისთვის: მოსწავლეები გაიმდიდრებენ ქართული ენის ლექსიკის მარაგს, უკეთ გაიცნობენ საქართველოს კუთხეების თავისებურებებს.
სამუშაო ენა: ქართული
საგნებთან/საგნობრივ ჯგუფებთან/ეროვნულ სასწავლო გეგმასთან კავშირი: ქართულ ლიტერატურა – გაიღრმავებენ ცოდნას ლიტ.ნაწარმოებებით, ისტორია – ისტორიულ მოვლენებში პარალელებს გაავლებენ, გეოგრაფიაში – დააკვირდებიან, რა შესაბამისობაა სიტყვებსა და გეოგრაფიულ ადგილმდებარეობას შორის.
განსახორციელებელი საფეხურები
No comments:
Post a Comment